środa, 14 maja 2014

81% najbogatszych TO robi

Kiedyś też tego nie robiłem. Mógłbym powiedzieć, że nie wiele się zmieniło od momentu kiedy zacząłem to robić. Wtedy skłamałbym. Bardzo dużo się zmieniło. Wszystko na lepsze. Chcesz wiedzieć co to takiego?


Znak zapytania
Pobrano z http://commons.wikimedia.org

Dziś nie wyobrażam sobie bez tego życia. Dzięki temu, mam poczucie kontroli nad tym co robię. Dodatkowo wiem wreszcie co robię i co mam robić dalej. Jest to banalnie prosta rzecz, jednak większość z nas zapomina o niej. Co to takiego?

Lista codziennych zadań

Banalne, prawda? 

Możesz powiedzieć: "no dobrze, ale ja robię sobie codziennie listę zadań. Wiem przecież co muszę zrobić każdego dnia.". Ja zapytam natomiast: kiedy robisz sobie tą listę i czy ją zapisujesz?
Jeśli odpowiedziałeś, że "rano" lub "w ciągu dnia" oraz nie zapisujesz listy, to wcale jej nie robisz. 


Wydaje Ci się, że ją robisz


Dlaczego tak mówię? Po pierwsze, bo jak coś jest niezapisane to nie istnieje dla naszego mózgu. Więcej o tym pisałem tutaj. Po drugie, bo jak ustalasz plan tego dnia, kiedy masz coś do wykonania - to nie jest planowanie. To jest reagowanie na zmieniające się warunki. Musisz ustalić sobie listę zadań dzień wcześniej. Najlepiej chwilę przed pójściem spać.

Jak to zrobić?


Ja biorę kartkę papieru, wymiarów 6 na 9 centymetrów. Następnie zapisuję na niej, jednostronnie (to ważne) zadania na następny dzień. Ponieważ nie mam wiele miejsca, to piszę małymi literkami, po drugie nie zmieszczę dużo zadań. A jak mam zadań 5 na cały dzień, to mam większe prawdopodobieństwo tego, że je wykonam, niż jak mam 10 zadań, prawda?

Jeśli nie wykonam listy, to zaczynam nabierać przekonania, że ona nie ma sensu. Bo po co spisywać listę zadań, kiedy i tak nam nie pomaga. Bezsens.

Dlatego wolę na liście mieć mało zadań, ale je zrealizować. Jednego dnia 5 zadań. Drugiego 7 zadań. Trzeciego dnia 4 zadania... I tak kawałek po kawałku prę do przodu. Ważne jest to, żeby listę zawsze wypełnić. Dzięki temu uczymy się, że musimy coś wykonać i już od samego rana wiemy, co mamy tego dnia zrobić. Podświadomie układamy dzięki temu sobie dzień tak, aby zmaksymalizować prawdopodobieństwo zakończenia wszystkich zadań.

A Ty, ile zadań dziennie wykonujesz, które popychają Twoją osobę w kierunku sukcesu? 
Już dziś przygotuj swoją pierwszą listę zadań na następny dzień. I zrób wszystko co możesz, aby następnego dnia ją zrealizować.



Jesteś zorientowany na rozwój? Szukasz informacji na temat osiągnięcia celów oraz chcesz osiągnąć życiowy sukces?

Zapisz się na newsletter i nie pomiń żadnych ważnych dla Ciebie informacji!

Twój adres e-mail:
* nie lubię spamu, dlatego nigdy go nie wysyłam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz